házi fehér kenyér

Most hallottam, hogy azzal riogatnak, hogy akkora hó, szél, hóátfúvások lesznek a hétvégén, hogy nem árt bevásárolni kenyérből és egyéb alapvető élelmiszerekből. Úgyhogy én be is vásároltam, de nem kenyérből, hanem csak kenyérlisztből, amiből bármikor süthetek a kenyérsütőben kenyeret, ha esik, ha fúj. Az egyik alapreceptem, amit mindenki megeszik a családban, mert semmi tönkölyt, magvat nem tartalmaz és "szép fehér" színe van, a következő:



Hozzávalók:
0,5 kg fehér búzakenyérliszt
3 dl langyos víz
5 ek. étolaj (lehet olívaolaj)
2 teáskanál étkezési só
1 teáskanál kristálycukor
2 mokkáskanál szárított élesztő
1 késhegynyi aszkorbinsav (C-vitamin)


Elkészítés:
A kenyérsütőbe beleteszem először a langyos vizet, majd rászórom a kenyérlisztet és az aszkorbinsavat, egymástól elkülönítve a lisztbe elásom a cukrot (ezt az egyik széléhez szoktam szórni), a sót (ezt az ellentétes oldalon ásom el) és az élesztőt (ezt pedig középen), majd körkörös mozdulatokkal meglocsolom az olajjal. A kenyérsütőgép alapprogramját használom, amin előzőleg (géptől függően) be kell állítani esetleg a kenyér méretét és színét. Három óra elteltével már csak annyi dolgom van, hogy kivegyem a kenyeret a gépből és egy rácsra helyezve hagyjam kihűlni (hogy ne vizesedjen be az alja), majd egy konyharuhába csomagoljam, amit nem falunk fel rögtön.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...