dagasztás nélküli kenyér II.

Múltkor annyira megtetszett a dagasztás nélküli kenyér, hogy muszáj volt egy másikat is kipróbálnom. Ez egyrészt nagyobb mennyiség, másrészt kicsit könnyebben kezelhető a tészta, nem annyira híg, mint az előző recept. Én egy kicsit megégettem, legközelebb nem 240 fokon légkeveréssel sütöm, hanem csak 230 fokon, sima alsó-felső sütéssel. Ezt leszámítva nagyon finom lett, ennek is jó ropogós a héja és finom, puha a belseje. Szóval csak ajánlani tudom. A recept a következő:

Hozzávalók:
750 dkg finomliszt (BL50), 1 csomag szárított élesztő, 1 ek. só, 4 dl meleg víz, 2 dl tej, 1 ek. méz

Elkészítés:
A hozzávalókat robotgéppel összekeverem, meglisztezem a tetejét, konyharuhával letakarom és 1,5 óráig kelesztem. Másfél óra pihentetés után a korábbi receptben hivatkozott videóban mutatott módon (2:20-nál kezdődik) összehajtogatom. Közben a sütőt előmelegítem 230 fokra, ahova beraktam egy megfelelő méretű jénai edényt tetővel együtt melegedni. Bármilyen üveg vagy vas edényben lehet sütni, de olyat kell választani, aminek van fedele is. Azért kell előre berakni, mert ha forrón tesszük bele a tésztát, akkor nem ragad oda. Amikor a sütő már bemelegedett, a tésztát meghajtogattuk (és hajtogatással lefele beletettük az edénybe), akkor jöhet fedővel 30 perc sütés, majd még 10 perc fedő nélkül. 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...