vaníliás, kókuszos és kakaós csiga

 
Hozzávalók: 40 dkg liszt, 2 csapott evőkanál kristálycukor, 3 tojássárgája, 5 dkg margarin, 2 dkg friss élesztő (vagy 6 dkg szárított élesztő), 2-2,5 dl tej, csipet só.
A töltelékhez: 10 dkg margarin, 15 dkg kristálycukor, 1 cs. vaníliás cukor, ami az egész tésztához elegendő. Ha kakaós és kókuszos csigát is készítek, akkor ezt három felé osztom és a kakaós masszához teszek 2 kávéskanál főzős kakaóport, a kókuszos masszához pedig 3-4 teáskanál kókuszreszeléket, vagy pedig nem keverem a kókuszreszeléket bele, hanem feltekerés előtt hintem meg vele a tésztát.
A locsoláshoz: 2 dl tejszín vagy tej, 2 ek. cukor, 1 csomag vaníliás cukor.


Elkészítés: Mindent a megfelelő sorrendben a kenyérsütőgépbe teszek és dagasztó programon dolgozik a gép, illetve kel a tészta másfél órát. A szépen megkelt tésztát jól átgyúrom, és ahhoz képest, hogy hányféle csigát csinálok, elosztom. Most három felé osztottam, kinyújtottam, megkentem a töltelékkel és jó szorosan feltekertem, majd pedig felszeleteltem és kilisztezett tepsire raktam őket. Ha nem szeretnénk, hogy sütés közben kinyíljanak, a csigák végét be lehet hajtani maguk alá. 

 
Ezután a tepsit letakarom és kelesztem még fél órát, közben pedig a sütőt előmelegítem légkeveréssel 165 fokra, majd szép pirosra sütöm a csigákat úgy, hogy kb. 15 perc után meglocsolom a cukros tejszínnel vagy tejjel, 5 percig sütöm, majd ismét meglocsolom, és készre sütöm. 

 
Még forrón rácsra szedjük és ott hagyjuk kihűlni egy kicsit, ha kibírjuk, hogy ne essünk neki azonnal.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...