szoknyából basanadrág

Nagy szekrényürítést tartottam a múlt héten, minden ruhát bezsákoltam, amit már feltételezhetően sosem fogok felvenni, mivel évek óta rá sem néztem. Találtam viszont ezt a kb. lábszárközépig érő szoknyát, aminek a mintája és a gumírozott derékrésze nagyon tetszik és arra gondoltam, hogy minimális időráfordítással egy használható darabot, egy kényelmes és szellős buggyos vagy basa nadrágot varázsolok belőle. Az egész nem tartott tovább egy óránál, azt is bele számítva, hogy elő kellett venni a varrógépet, cérnát keresni, befűzni, orsózni stb. És íme a végeredmény:


Az elkészítése pedig a következő:
Mivel az én szoknyám a két oldalán varrott volt és a nadrágok is elől és hátul középen varrottak, úgy fordítottam a szoknyát, hogy középen legyen a varrásvonal. Szépen kisimítottam és a varrások mentén szétvágtam egy darabon. Lehet háromszög, vagy u alakot is vágni, de mivel ez a fajta nadrág elég bő és a normálnál mélyebb ülepű, így teljesen jól fog így is működni. A vágás mentén aztán eldolgoztam a széleket és értelemszerűen összevarrtam a nadrágom szárait. Az alján készítettem felhajtással egy gumiágyat és fűztem bele egy szélesebb gumit. Dísznek a szoknya kivágott akasztójából varrtam rá egy kis zsinórt, amit aztán masnira kötöttem és már el is készültem vele. Így a szoknyám nem a kukában vagy ruhagyűjtőben végezte, nekem pedig lett egy új nyári darabom.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...