traktoros torta


Elkészült a kisfiam szülinapi tortája, még két gyertya került rá ezen kívül. Sajnos az oldala nem lett valami szép, mert a gyerekek akkor már nagyon türelmetlenek voltak és én is kapkodtam, nem tudtam szépen rásimogatni a fondantot és az alja kicsit hullámos lett. Úgyhogy oldalnézetből nem teszek fel róla képet, most úgyis a traktor a lényeg, amit szintén fondantból készítettem sablon segítségével. Papíron előrajzoltam, kivágtam, majd éles késsel kiszabtam a fondantból. A kerekeihez használtam rendes kiszúrót. Azt még meg kell jegyeznem, hogy egyszerű rajzot kellett készítenem, mivel egészen kicsi átmérőjű tortáról van szó (kb. 14 cm átmérőjű) és ilyen kis méretben késsel történő körülvágással mahinálva nehéz lett volna egy kidolgozottabb traktor kivitelezése. A külseje nem lett tökéletes, a belseje viszont isteni volt, úgyhogy megosztom a piskóta és a krém receptjét.


Piskóta mérős módszerrel (22 cm-es tortaformához készület recept):


Hozzávalók:
6 tojás
kristálycukor
liszt
5 tojást beleütöttem egy tálba és lemértem a súlyát. Majd beleütöttem még egy tojást és lemértem a 6 tojás súlyát is, majd a 6 tojás súlyával egyező mennyiségű kristálycukrot tettem hozzá, és gépi habverővel először alacsonyabb fokozaton, majd gyorsabban vertem 15 percig. Ezután 5 tojásnak megfelelő súlyú lisztet kevertem hozzá, óvatosan forgatva kézi habverővel. (Ha kakaós piskótát szeretnék, akkor 5 dekagramm kakaóport kell beletenni, és ugyanennyivel kevesebb lisztet.) Beleöntöm az alján sütőpapírral bélelt tortaformába és (nem légkeveréssel) 180 fokon tűpróbáig sütöm.
Csokoládékrém:
Hozzávalók:
35 g pudingpor
400 g kristálycukor
100 g liszt
0,5 l víz
500 g margarin
1 doboz kakaópor

A fél liter vizet ketté osztjuk. Az egyik felét felforraljuk, a másik felével pedig csomómentesen elkeverjük a lisztet és a pudingport. Ha felforrt a víz, hozzáöntjük a pudingporral, liszttel kikevert másik felét, és addig főzzük amíg sűrű massza nem lesz belőle. Aztán levesszük a tűzről és belekeverjük a kristálycukrot és hagyjuk teljesen kihűlni. Miután kihűlt, a margarint beletesszük a krémbe és habverővel jól kihabosítjuk, végül beleszórunk egy egész doboz kakaóport és azzal is összeforgatjuk.

A fondant bevonat a már korábban ismertetett mézes fondant recept alapján készült.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...