horgolt sapka gyerekeknek

Ma hirtelen elkapott a horgolhatnék, nagyon nagy szüksége lett a kisfiamnak egy őszi sapkára, így elővettem a maradék fonalaimat, hogy addig se kelljen várnom, amíg eljutok fonalat venni és néhány óra alatt kész is lettem ezzel:


A minta a szokásos volt, nem bonyolítottam. Készítettem először egy hurkot, majd horgoltam bele 6 rövidpálcát és meghúztam a hurkot, hogy zárjam a lyukat. Ezután spirál alakban folytattam körbe-körbe a horgolást úgy, hogy minden körben 6 szemet szaporítottam. Vagyis először minden rövidpálcába (rp) 2 rp-t öltöttem, a következő körben minden másodikba öltöttem 2 rp-t, a többibe egyet, a harmadik körben minden harmadik rp-ba öltöttem 2-t, a többibe egyet stb. Akkor szabályos a dolog, ha a szaporítások szépen egymás fölé esnek. Addig szaporítottam, amíg el nem értem a kívánt bőséget, amihez közben lemértem körben a fül fölött a kisfiam fejét. Bele kell kalkulálni, hogy ha már nem is szaporítunk, de a korábbi szaporítás miatt még valamivel bővebb lesz a sapka, mint emennyinek éppen látszik. Aki biztosra akar menni, készítsen horgoláspróbát, és annak segítségével határozza meg, hogy hány szemre kell a szaporítással eljutnia. Én közben három színnel dolgoztam és 2 soronként váltottam a színeket. A szaporítás befejezése után csak horgolunk körbe-körbe a kívánt magasságig, amit a legjobb próbákkal meghatározni.
Még tervezem - ha megtalálom azt a mintát, amire gondolok - hogy készítek rá egy kis horgolt elefántfejet, most ugyanis az az egyik kedvenc állatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...