patchwork takaró

Ezt a patchwork takarót évekkel ezelőtt, még egyetem alatt kezdtem el varrni. De sikerült annyira elapróznom, hogy eredeti méretében sosem készült el. Aztán amikor a kisfiamat vártam, eszembe jutott és az 1m x 1 m-es darabot kibéleltem vatelinnel, körbeszegtem és így lett belőle babatakaró, vagy inkább játszószőnyeg. A takaró mintája az ún. kunyhóminta, aminek a sablonját itt találod.

Ezt az alapnégyzetet a képből vágtam ki, hogy bemutassam a varrás sorrendjét. természetesen középen egy szabályos négyszög áll, amit elkezdünk körbevarrni a különböző színű (varrás előtt körbecakkozott) anyagcsíkokkal. Én az egyszerűség kedvéért mindig a hozzávarrás után vágtam le az adott csíkot a megfelelő hosszúságra. Az egész takaró ilyen kis négyzetekből áll és a megfelelő elhelyezésük adja a takaró mintáját. Ezt érdemes először kockás papíron megtervezni. Ha a négyzeteket összevarrtuk, akkor választunk egy szép egyszínű anyagot a fonákjának, és azzal, köztük természetesen a bélésanyaggal összevarrjuk, néhány helyen steppeljük, és körbeszegjük.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...