fondant répa és fondant számok


Hétvégén lesz a férjem születésnapja, és már ma elkészítettem a tetejére a fondant díszítést. Igen, répatorta lesz, amit már egy ideje megrendelt tőlem. Egy helyen ettünk és nagyon tetszett neki. Ez már hónapokkal ezelőtt volt, és azóta nem tudtam elkészíteni neki, de remélhetőleg most annál nagyobb lesz majd a meglepetés. A torta csak egy enyhén citromos vajkrémes, fehér borítást kap majd és arra fogom körben feltenni a fondant répákat és a szintén fondantból készült számokat.

A répákat úgy készítettem, hogy a meggyúrt, narancssárgára színezett, pihentetett mézes fondantból megformáltam a répákat úgy, hogy először egy golyót gyúrtam, majd a kezeim között oválisra, majd a kezeim élét összébb zárva és az egyik végüket elvékonyítva répa alakúra sodortam. A levelekhez pedig zöld fondantból egy hosszabb vékony kígyót sodortam, félbevágtam, majd egyenként félbehajtottam és a hajtott végüknél a kettőt összenyomkodtam. Ezután a répa tetejére készítettem egy lyukat, amibe belenyomtam a leveleket, végül késsel kicsit körbevagdostam a répákat.

A fondant számokhoz először golyót formáltam a fondantból, majd ellapítottam úgy, hogy kb. 1 cm magas pogácsát kapjak, majd késsel egyszerűen kivágtam a számok körvonalát, ahol nem lett szép a vágás, ott pedig kicsit vizes ujjakkal szépen elsimogattam. Körben fogpiszkálóval kis pontokkal díszítettem, végül szúrtam bele egy fogpiszkálót, amivel majd a tortába szúrom.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...